وای اگر آموزش و پرورش فاسد شود!
شرحی برحدیث ولایت حمیدرضا ترقی
خدای ناکرده (اذافسدآموزش وپرورش ) شما ببینید چه اتفاقی در کشور می افتد. مقام معظم رهبری17/2/96
سخنان مهم رهبری در جمع فرهنگیان و معلمان به علت انتخابات تحت الشعاع قرارگرفت و درست به آن پرداخته نشد.
زیر ساخت تربیت نسل آینده
رهبری آموزش وپرورش را زیر ساخت اصلی علم و تحقیق در کشور دانسته و معتقدند اگراین دستگاه باسیاستهای خود ؛ بارفتارهای خود ؛ با برنامه ریزی های درست خود ؛ حرکت درستی را دنبال کند ؛ تربیت یک نسل درست انجام میشود در غیر اینصورت ضررش دیگر قابل محاسبه نیست .
تربیت انسان به سه عنصر نیاز دارد :
الف)- مربی و تربیت کننده ی مطمئن
ب) – محتوای تربیتی مبتنی برفطرت
ج)- همکاری تربیت شونده
دوعنصر اول در اختیار آموزش و پرورش است و عنصر سوم را خانواده ها در اختیار قرار میدهند و دانش آموزان و محصلین به میزان مفید بودن تحصیل در سرنوشتشان با دوعنصر اول همکاری میکنند .
وظیفه آموزش و پرورش تربیت یک نسل برای دوره آینده است .برای اینکار باید اولا معلمان و مربیان متعهد و آزموده و
توانمند و عالم و دانشمند را تربیت و الگو کند و در کنار آن باید نسبت به تهیه و تدوین محتوای آموزشی برای نسل تراز انقلاب اسلامی اقدام نماید .
اگر دانش آموز و محصل به این باور رسیده باشد که علم بهتر از ثروت نیست ویا ببیند که فارغ التحصیلی اول سرگردانی و بیکاری و سربار جامعه و خانواده شدن است ؛ طبیعتا در آموزش همکاری لازم را نمی کند .
چه و چگونه باید تربیت کرد؟
آموزش و پرورش باید بتواند نسلی تربیت بکند با ایمان ؛ بچه های لاابالی و هرهری مذهب که به هیچ چیز پایبند نیستند ؛ اینها در آینده کشور نه برای خودشان مفیدند؛ نه برای کشور مفیدند؛ نه برای جامعه مفیدند. لذا اول ایمان است ؛ نسل باایمان , باوفا , مسئولیت پذیر ؛ دارای اعتمادبه نفس , دارای ابتکار ؛ راست گو , شجاع , نسل باحیا ؛ بافکر , اهل فکرکردن, اهل بکار گرفتن اندیشه , عاشق کشور , عاشق نظام عاشق مردم؛ نسلی که کشورش را دوست بدارد مصالح کشورش را مصالح خودش بداند ؛ از آنها دفاع کند؛ یک نسل محکم, قوی, عازم , جازم, باابتکار, پیشرو, فعال ؛ یک چنین نسلی باید پرورش پیدا کند . مقام معظم رهبری 17/2/96
کار اغلب نظامهای آموزشی و تربیتی برگرفته از غرب , خواسته یا ناخواسته این است که طبیعت پاک و نهاد ناب و فطرت زلال کودکان را با اکسیر و جادوی تعلیم و تربیت تحمیلی ؛ مسخ و آلوده و مسموم کرده و نام آنرا آدم سازی و فرهنگ سازی بنامند .
دیر زمانی است که آموزش وپرورش رسمی از طریق چرخه کامل ادوار تحصیلی گام به گام آدمی را از مدار آدمیت و فطرت خدا جوی او دور می سازند تااز او انسانی ؛ تنبل ؛ رفاه طلب ؛ فردگرا ؛ فاقد ابتکار ؛ بی حیا؛ ؛ بی علاقه به تفکر ؛ متزلزل ؛ پسرو ؛ کم توجه به دین و معنویت ؛بسازد.
ریشه اغلب مشکلات تربیتی و حتی اختلالات روانی نسل امروز در این است که آموزش وپرورش بطور وارونه عمل میکند .
بجای آنکه ذهن شاگردان را خلاق و آفریننده بار آورد ؛ آنهارا به یادگیری تقلیدی و طوطی واروادار میکند .بجای اینکه به آنها چگونه اندیشیدن را یاد بدهند ؛ انواع اندیشه ها را به شکل بسته های آماده برای حفظ کردن یاد میدهند .
چرا محصول آموزش و پرورش و آموزش عالی در کشور ما نسل جوان تراز انقلاب و اسلام نیست ؟
چرا بین نسل جدید و نسل های گذشته انقلاب گسست و فاصله افتاده است ؟
چرا ارزشهاو هنجارهای مورد پسند نسل جدید با گذشته اینقدر تفاوت پیدا کرده است ؟
چرا در تربیت و پرورش نسل جدید سرمایه گذاری درست و قوی نمیشود؟
سند تحول در آموزش و پرورش
سند تحول که حدود 6سال است تدوین وپس از تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی و تایید رهبری برای اجرا به دولتها ابلاغ ومستمرا اجرائی شدن آن توسط رهبری مطالبه شده است و میتوانست پاسخ چراهای فوق را بدهد به کناری گذاشته شد.و در مقابل سند 2030 یونسکو با کمال جسارت امضاو پذیرفته شده و به مرور سیاستهای آن در متون آموزشی درحال گنجاندن است ! .
سند 2030 ضدقانون اساسی وسند تحول
در اصل چهارم قانون اساسی تصویب هرقانونی خلاف اسلام درجمهوری اسلامی ممنوع و اجرای آن غیر ممکن است بنابر این طبیعی است قوانین و پروتکل ها و توافقات بین المللی که با اسلام مغایرت داشته باشد نمیتواند در مجلس یا هر مرجع دیگری تصویب و اجرا شود. رهبر معظم انقلاب اسلامی در باره سند 2030 فرمودند:
این سند2030 سازمان ملل و یونسکو و این حرفها ؛ اینها پیزهائی نیست که جمهوری اسلامی بتواند شانه اش را زیر باراینها بدهد و تسلیم اینها بشود.
به چه مناسبت یک مجموعه ی به اصطلاح بین المللی ای که قطعا تحت نفوذ قدرتهای بزرگ دنباست ؛ این حق را داشته
باشد که برای کشور های مختلف ؛ برای ملتهای گوناگون؛ با تمدن های مختلف ؛ با سوابق تاریخی و فرهنگی گوناگون ؛ تکلیف معین کند که شما باید اینجوری عمل کنید ؟( اینجوری افراد را تربیت کنید)اصل این کار غلط است ....ما سندهای بالادستی داریم ....احتیاج به اینسند وجود ندارد.
اینکه ما برویم سند را(برای 15سال) امضا کنیم و بعد هم بیاییم شروع کنیم بی سروصدا اجرائی کردن ؛ نخیر این اصلا مطلقا مجاز نیست. 17/2/96
این سند متاسفانه برخلاف نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی و بدون طی فرایند قانونی به امضای آقای نصیری قیداری از طرف آموزش وپرورش رسیده ودر آذر ماه سال 95 باحضور وزرای آموزش عالی وآموزش و پرورش و معاون امور زنان رئیس جمهوری رونمائی شده وبوسیله معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ گردیده است . در حالی که قبلا بعضی سیاستها ی آن در کتب درسی سال 95 اعمال شده است که حالا به مرور برملا و افشا میشود .مانند توزیع 900 هزار نسخه آموزش جنسی در مهد کودکها – حذف درس شهید فهمیده –وموضوعات مربوط به شهادت نوجوانان و....
اینجا جمهوری اسلامی است ؛ اینجا مبنی اسلام است ؛ مبنا قرآن است ؛ اینجا جائی نیست که سبک زندگی معیوب و ویرانگر فاسد غربی بتواند در این جا اینجور اعمال نفوذ کند . مقام معظم رهبری
بنابر این اگر اموزش و پرورش در کشور ما فاسد شود و بجای سیاستهای تربیتی اسلام ؛ بخواهد سیاستهای تربیتی غربی ها و قدرتها ی سلطه گررا اجرا کند ما نسل آینده را قطعا از دست داده و تداوم انقلاب اسلامی و تحقق آرمانهای آنرا بخطر انداخته ایم .
توجیهات مسئولان مبنی براینکه ما بندهائی که مغایر با اسلام است را اجرا نمی کنیم . و حق تحفظ برای خودمان قایل شده ایم قابل پذیرش نیست زیرا؛
1- اصل سند به تصویب مراجع ذیربط در کشور نرسیده
2- با قانون اساسی و اسلام مغایر است
3- ایران خود سند تحول در نظام آموزشی دارد و نیازی به اسناد بیرونی ندارد
4- نمونه های اجرا شده از سند نشان میدهد با ارزشهای انقلاب مغایر است
5- رهبری به صراحت اجرای آنرا مجاز نمی دانند.
6- مراجع رسمی بررسی این سند قبلا آنرا رد کرده اند .
7- دولت مجاز به اجرای توافقات بین المللی بدون تصویب مراجع قانونی نیست .
8- کسانی که بدون مجوز و علی رغم مخالفت مراجع قانونی و تذکرات رهبری نسبت به اجرا ی این سند اقدام نموده اند .مجرم و تخلف کرده اند و باید از این نوع سمت ها برکنار و مجازات شوند .
والسلام |