یادداشت
تبیین رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی حمیدرضا ترقی/
تعصب بر تولیدملی، جوهره استقلال است
تعصب ملی نسبت به تولید داخل در یک کشور نشانه استقلال و خود اتکائی آن ملت و عدم وابستگی اش به دیگران است.
مقام معظم رهبری در اول فروردین امسال فرمودند: «همه باید بر اقتصاد ملی و مصرف جنس داخلی تعصب داشته باشند و اگر جوانان همانقدر که در فوتبال و طرفداری از آبی و قرمز یا برخی باشگاههای خارجی تعصب دارند، بر اقتصاد داخلی و استفاده از تولید ملی نیز متعصب باشند، اقتصاد کشور اصلاح خواهد شد. » از این رو می توان نتیجه گرفت، تعصب ملی نسبت به تولید داخل در یک کشور نشانه استقلال و خود اتکائی آن ملت و عدم وابستگی اش به دیگران است.
ملتهائی که توانسته اند پس از سالها از زیر یوغ وابستگی و استعمار قدرتهای استعمار گر مثل انگلیس و آمریکا و فرانسه، نجات یافته و استقلال خود را بدست آورند، ملتهائی بوده اند که نسبت به تولید خودشان تعصب و غیرت ملی داشته وخرید کالای خارجی را نوعی وابستگی تلقی میکرده اند.
این تعصب و غیرت ملی درجوهره ملت ایران از قدیم الایام و قرنهای گذشته بوده و درملت هند با رهبری گاندی تجلی داشت و امروز با توجه به اوضاع اقتصادی جهان ورکود و بیکاری ورقابتهای جهانی برای تصاحب بازارهای مصرف، موضوعیت بیشتری یافته است.
امروز کشورهای توسعه یافته برای مقاوم سازی اقتصادشان دربرابرتکانههای خارجی، به مصرف کالای داخلی کشورشان روی آورده و این سیاست را بعنوان استراتڑی، استقلال و خود اتکائی و راه مقاوم سازی اقتصاد و تقویت تولید داخلی و اشتغال و عبور از رکود میدانند.
کشور های مانند چین و آمریکا درطی دوسال گذشته به این سیاست روی آورده اند
تعصب، ملی نسبت به تولید داخل، از جمله نقاط حساس وسرنوشت ساز ملتهاست که در معرض تهاجم و تهدید استعمار گران و اسطیلا جویان جهانی قرار دارد.
استعمار گران با استفاده از ابزاز تبلیغات و نفوذ و تهدید وتطمیع، تعصب ملتهارا نسبت به کالای تولید خودشان کم رنگ و بی اعتماد ساخته و ذائقه آنها را با تشویق و ترغیب و جایزه ؛به مصرف کالای خارجی تغییر میدهند.
از دوران دولت سازندگی، و بعد از جنگ این سیاست با روی کار آمدن جریان کارگزاران و غرب گرایان در کشور ما تشدید و با کمک رسانه هائی مثل همشهری:
تعصب نسبت به مصرف داخلی را نابود و با تغییر سبک زندگی جامعه را بسوی مصرف کالای خارجی، و سفرهای خارجی و الگو گیری از خارج سوق و هدایت کردند، و از آن زمان موج تعطیلی بنگاههای اقتصادی تولید داخلی شروع وورشکستگی پی درپی کار آفرینان و غیرتمندان اقتصاد وطنی آغاز گردید و فروشگاههای زنجیرهای و هایپر استارتها به ترویج برندهای خارجی پرداختند و بزرگترین ضربه به اقتصاد کشور و استقلال اقتصادی ایران درحال وارد شدن است . دستگاههای اجرائی بادست خود اقتصاد متکی به تولید داخل را ویران وذائقه مردم را تخریب ووابستگی خود به غرب را اثبات کردند.
امروز اگر بدنبال، مقاوم سازی اقتصاد و خنثی سازی تحریمها، و افزایش تولیدو رفع بیکاری وقطع وابستگی به درآمدهای نفتی و کاهش تصدی گری دولت در اقتصاد و مردمی کردن اقتصاد کشور و کاهش هزینههای دولت و در یک کلام بدنبال مقابله با تحریمهای خارجی هستیم باید تعصب و غیرت ملی، نسبت به مصرف کالای ایرانی را در یک یک آحاد جامعه بالا برده و سیاستهای اقتصاد نیو کنزی دولت را کنار گذاشته و تن به سیاستهاو توصیههای کارشناسانه رهبری در حل معضلات اقتصادی کشور بدهیم که فردا دیر و غیر قابل جبران است. |