دهه ی شصت مظلوم
شرحی برحدیث ولایت حمیدرضا ترقی
دفاع رهبر انقلاب اسلامی ؛ امام خامنه ای از دهه شصت در تاریخ انقلاب اسلامی در مراسم سالگرد ارتحال امام ره
پس از طرح موضوعاتی در تبلیغات انتخاباتی نامزدها صورت گرفت که میتوانست خطر بزرگی در تحریف انقلاب و امام و خدمتگزاران صدیق و شهید راه انقلاب باشد, معظم له فرمودند:
دهه شصت : دهه هشت سال جنگ تحمیلی و دهه سخت ترین تحریم ها ؛ دهه افتخارات بزرگ و دهه مبارزه با تجزیه طلبی است و اهل فکر باید درحقایق و واقعیتهای آن دهه تامل کنند و مراقبت شود که جای شهید و جلاد عوض نشودزیرا ملت ایران در دهه شصت مظلوم واقع شدو منافقان و تروریستها و پشتیبانان آنها به امام و ملت ایران ظلم و خیانت کردند.
(14/3/96)
وقایع مهم دهه شصت
1-اقدامات تجزیه طلبانه گروهکها ی ضد انقلاب در گنبد وکردستان وخوزستان و..
2-خیانت اولین رئیس جمهور به کشور و نظام وعزل او توسط مجلس و امام
3-اعلام جنگ مسلحانه منافقین علیه نظام وشروع ترورمردم حزب الهی
4-ترور رهبر معظم انقلاب اسلامی
5- انفجار حزب جمهوری اسلامی وشهادت شهید بهشتی و 72 نفر از مسئولان نظم
6- انفجار نخست وزیری وشهادت رجائی و باهنر ؛ رئیس جمهور ونخست وزیر
7-شهادت شهدای محراب توسط منافقین
8-شهادت شهید هاشمی نژاد و عراقی و...
9-فتح خرمشهر
10-بمب باران شهر های ایران توسط صدام
11-تعطیلی بزرگترین و گسترده ترین حزب ایران , حزب جمهوری اسلامی
12-انتخاب آیه الله خامنه ای به ریاست جمهوری اسلامی
13-پیروزی عمیات والفجر 8 و تصرف فاو
14-انشعاب در روحانیت مبارز وآغاز دوقطبی درجریانات سیاسی کشور
15- دستگیری سید مهدی هاشمی و عزل منتظری از قائم مقامی
16-پذیرش قطعنامه دراثر عدم صداقت دولت موسوی وپایان جنگ
17- حمله نظامی منافقین با حمایت آمریکا علیه ایران وکودتای همزمان منافقین زندانی درداخل
18- اصلاح قانون اساسی به فرمان امام خمینی
19-وداع مردم با امام خمینی ره
20- انتخاب آیه الله خامنه ای به رهبری و ولایت فقیه
این حوادث برای یک انقلاب نوپا دهه سخت و پر توطئه و دشمنی و ایثار و فداکاری وشهادت بهترین شخصیتهای موثر انقلاب اسلامی وشکل گیری دانشگاه جنگ برای رویشهای جدید بود.
جریانهای موثر درچالشهای دهه شصت
در حوادث و وقایع تلخ دهه مذکور جریانهای سیاسی متعددی نقش داشتند که باید به آنها اشاره کرد.
الف)-سازمان منافقین
ب)-دفتر هماهنگی مردم و بنی صدر
ج)-نهضت آزادی
د)-جریان منتظری
ه)-جبهه ملی
و)-سازمان مجاهدین انقلاب جناح نبوی
وپیروزی ها و موفقیتهای بدست آمده عمدتا مرهون رزمندگان ایثارگر سپاه و بسیج و نیروهای پایبند به انقلاب وامام بود.
چه کسانی میخواهند جای جلاد و شهید را عوض کنند؟
رهبر معظم انقلاب هشدار دادند که مراقب باشیم تا در دهه شصت جای شهید و جلاد عوض نشود.14/3/96
مفهوم این جمله اینست که کسانی در طی چند ماه گذشته سعی کرده اند این جابجائی را انجام دهند و جلادانی که
به هموطنان بی گناه خود رحم نکرده وپوست سر ماموران کمیته را کندند وافراد حزب الهی را به گلوله بستند و بچه های شیر خوار را جلو والدین به گلوله بستند وبهترین و خالصترین علمای شاگرد امام را درمحراب بشهادت رساندند والگویی برای داعش جنایتکار امروز شده اند .را تبرئه کرده و کسانی کودتا گران منافق را بجرم همدستی با حمله نظامی منافقین از مرز عراق محکوم و اعدام کردند را محکوم نمایند!!!!
این نوع دگر دیسی در مسئولان اجرائی کشور که در مناظرات انتخاباتی شان بروز و ظهور پیدا کرد درست 180 درجه با مواضع خود اینها در آن زمان مغایر است و امروز صرفا برای جذب آراء مخالفان نظام دست به چنینن جسارتی می زنند .
مظلومیت 17 هزار شهید دهه شصت که بدست منافقین به شهادت رسیدند واکنون قاتلان آنها در تحت حمایت آمریکا و فرانسه و البانی و انگلیس ؛ درحال توطئه های جدید علیه انقلاب اسلامی هستند . کاملا روشن است که علی رغم این همه شهید ترور دادن بازهم ملت ایران به حمایت از تروریسم متهم میشود و کشور های پشتیبان و تجهیز کننده و حامی آنها مثل عربستان مسئول ائتلاف مبارزه با تروریسم میشوند.
ومظلومیت بیشتر وقتی است که مسئولانی که در آنزمان خود مسئول امنیت بوده اند وتصمیم گیرنده ؛ حالامجریان دستورات خودرا زیر سوال ببرند .
آثار انحراف فکری دهه 60 درآینده کشور
رهبر معظم انقلاب برای اینکه اشکال این نوع انحراف در تحلیل مشخص شود ؛ اسلام ناب محمدی ص را تبیین کردند و فرمودند : اسلام ناب محمدی امام ؛ اسلام ضد تحجر و التقاط است .
متاسفانه بعضی که باید حتی پاسدار اندیشه امام باشند در برنامه زنده تلویزیون برخلاف تعریف رهبری اسلام ناب را در ضدیت با تحجر محدود میکنند و هیچ اشاره ای به التقاط ندارند .
اتفاقا التقاط همان پاشنه آشیل این جریان است ؛زیرا عمده نیروهائی که در اطراف آنها هستند یا معتقد به اسلام لیبرالیستی هستند یا معتقد به اسلام سکولار هستند – یا به اسلام سوسیالیستی پایبند اند.
بنابراین اگر فهم دینی، بدون معیار و مرجع قابل اعتمادی باشد، هر گونه تفسیر و تعبیری به حوزه ی دین شناسی وارد می شود و مقوله ی التقاط از همین مجرا خودرانشان میدهد.
التقاط، درآمیختن چیزی به چیز دیگر است و التقاط دینی، درآمیختن آموزه های غیردینی با آموزه های بلند دینی است که در نتیجه، جوهره ی دین اصیل تجزیه خواهد شد و چیزی دیگر، معیار سنجش دین واقع خواهد شد و تفاسیر مغایر با دین، به میدان عملکردهاوارد خواهد گردید. حقیقت امر این است که دین گرایی اصیل با دین گرایی التقاطی، تقابلی ماهوی دارد.
دو نمونه التقاط لیبرالی و مارکسیستی که در فاصله ی دهه های قبل از انقلاب با مفاهیم و آموزه های دینی رشد یافته اند و دو خط التقاطی را به عنوان دو شاخصه ی فکری در ایران به وجود آوردند موجب پیامدهایی، در حوزه های معرفتی، اخلاقی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و.. شد
مهم ترین پیامد و نتیجه ای که التقاط در تداوم تاریخی اش درکشور مانشان داده ظهور پدیده ی سکولاریزم در داخل و بدنه ی جامعه ی اسلامی بود، که نتایج نامیمونی را در این حوزه، از خود بر جای نهاد. تلاش برای به محاق کشاندن دین، افزایش التقاط و امتزاج در آموزه های دینی، حذف سیاست و حکومت از اندام دین، عرفی اندیشی فهم دینی و نفی اجتهاد مصطلح و دنیوی سازی آموزه های دینی، از قبیل مفاهیم اخلاق دینی، حقوق دینی، و نیز محدودسازی آموزه ها و حداقلی نمودن آموزه های دینی، و نفوذ تساهل و تسامح در اندیشه های دینی، که عمدتا در طی فعالیتهای دولتهای لیبرال واصلاح طلب و اعتدال دنبال شده از جمله تغییراتی بود که در گرایش های دینی و فهم آن حاصل گردید. نتایج این روند، رواج اباحی گری در عقیده و رفتار برخی ازمردم مسلمانان بود،. بنابر این سکولاریزم، یک نشانه برای عقب نشینی در حوزه ی دین گرایی هم شمرده شده و این روند، زیر بنای تغییرات دنیوی گرایانه در همه ی عرصه ها و ساحت ها گردید.
بنابر این دهه 60 منشاء تحولات مهم کشور دردهه 70 و80 بود وریشه ی بسیاری از فتنه ها و بحران های سیاسی داخلی را بایددر دهه 60 و آرایش سیاسی آن مقطع جستجو کرد .
مظلومیت شهید بهشتی و شهدای محراب و رجائی و باهنر و شهدای ترور منافقین سند انکار ناپذیری بر مظلومیت ملت ایران در آن دهه است که تمام شرق و غرب برای براندازی انقلاب اسلامی متحد شده بودند و با جنگ تحمیلی و تحریم همه جانبه ؛واستفاده از سلاحهای کشتارجمعی و شیمیائی بسیج و متحد شدند ولی خداوند چون مدافع مظلوم است نگذاشت این انقلاب متوقف شود . |